خرید از فروشگاه اینترنتی

امکانات فروشگاه اینترنتی شامل چه چیزهایی است؟

امکانات فروشگاه اینترنتی به موارد مختلفی بستگی دارد و هر یک از آن ها می تواند شرایط فروش بیشتر را برای شما فراهم کند. در وهله اول،شما برای اینکه بخواهید با مشتری ارتباط کامل را برقرار کنید،مطمئنا نیازمند امکانات فروشگاه اینترنتی نظیر یک وب سایت رسمی با طراحی زیبا،واکنش گرا بودن وب سایت و همچنین رعایت نکات SEO در آن خواهید بود. در این مقاله قصد داریم تا به شما نکاتی را در رابطه با امکانات فروشگاه اینترنتی به اشتراک بگذاریم که می توانید در انتها آن ها را برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید.

امکانات فروشگاه اینترنتی،همانگونه که ذکر شد می تواند به عوامل های مختلفی بستگی داشته باشد.

 چه چیزی باید جزء امکانات فروشگاه اینترنتی باشد؟

امکانات فروشگاه اینترنتی نظیر اضافه کردن کالا و دسته بندی

فروشگاه اینترنتی شما نباید محدود باشد و بتوانید به صورت نامحدود در آن کالا تعریف کنید و هر دسته بندی که مد نظر دارید را برای آن ایجاد کنید و بتوانید با دسته بندی های مختلف و اضافه کردن کالا در آن،کاربران خود را تا حد زیادی راضی نگه دارید.

راحتی کاربر یک فروشگاه اینترنتی را به هیچ وجه دست کم نگیرید!

به هنگامی که یک کاربر وارد سایت شما می شود و یک و یا چندین محصول ذهن کاربر را در بر گرفته و کاربر قصد خرید آن محصول را دارد،شما نباید کار را برای کاربر پیچیده کنید،زیرا هر لحظه ممکن است کاربر از تصمیم گرفته خود پشیمان شود و دیگر نخواهد از سایت شما خرید کند و سایت شما را بلافاصله ترک کند. از این جهت،شما باید برای قسمت ثبت نام سایت فروشگاه اینترنتی،چاره ای بی اندیشید تا ببینید چه کاری را می توان برای آن انجام داد و دیگر چه امکانات فروشگاه اینترنتی را می توانید فراهم آورید. معمولا اگر یک سایتی بخواهد به مشتریان خود به سرعت پاسخ دهد،کافی است که اجازه دهد کاربر محصول را در سبد خرید خود اضافه کند و پس از آن،به هنگام سفارش نیز قسمتی برای ثبت نام در سایت بگذارد. شما با استفاده از این امکانات فروشگاه اینترنتی می توانید،فروش خود را در مدت زمان کوتاهی چندین برابر کنید.

امکانات یک فروشگاه اینترنتی

ایجاد کد تخفیف برای کاربران جز یکی از امکانات فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین امکانات فروشگاه اینترنتی که می توانید برای خود و کاربران تان به ارمغان بیاورید،اضافه کردن بخش تخفیف ها برای کاربران است. تخفیف باعث می شود تا کاربر ترغیب به خرید از سایت شود و از این فرصت فوق العاده بیشترین بهره را ببرد. شما با ایجاد کردن کد تخفیف به عنوان یکی از امکانات فروشگاه اینترنتی،می توانید یک نتیجه برد=برد را برای خود و کاربران فراهم کنید. از این جهت که کاربران می توانند با هزینه پایین تر کالا را خریداری کنند و کد تخفیف در دست دارند و از جهت دیگر اینکه کالای شما با اندکی سود به فروش رفته و همچنین در ذهن کاربر خاطره خوبی را از سایت خود به جا گذاشته اید. هر چند شما می توانید قیمت کالا را به هنگام تخفیف گذاشتن کمی بیشتر از قبل بگذارید و درصد تخفیف را افزایش دهید و اینجا است که کد تخفیف به عنوان یکی از امکانات فروشگاه اینترنتی معنی می گیرد. (اعدادهایی که در پایین ذکر شده صرفا برای مثال است و هیچگونه عملیات حسابی بر روی آن ها صورت نگرفته است.) برای مثال شما اگر یک کفش آدیداس سایز ۴۳ در روزهای عادی فروشگاه به قیمت ۱۵۰ هزارتومان می فروشید.

حال اگر بخواهید آن را با تخفیف به قیمت ۱۴۰ هزارتومان بگذارید،به هنگام حساب و کتاب سیستمی آن را چیزی حدود ۱۰ درصد ثبت می کند.

حال اگر شما بیایید و قیمت آن کالا را ۱۷۰ بگذارید و پس از آن یک تخفیف برای مثال ۲۰ درصد بگذارید،مطمئنا می توانید تا چیزی حدود ۱۵۰ الی ۱۴۰ هزارتومان به فروش برسانید.

نگران این مسئله نباشید زیرا می توان به جرات گفت بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از این روش برای فروش محصولات و ایجاد کردن تخفیف استفاده می کنند که کاملا موفق هستند.

راضی نگه داشتن کاربر سایت

گزارش گیری محصولات فروشگاه اینترنتی

از دیگر امکانات فروشگاه اینترنتی را می توان به گزارش گیری فروشگاه اینترنتی اشاره کرد!.

شما باید بتوانید ببینید در طول یک روز / هفته / ماه / فصل / سال به چه میزان فروش دارید. یک فروشگاه اینترنتی موفق باید گزارش گیری را انجام دهد. حال شما می توانید با استفاده از امکانات فروشگاه اینترنتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت،به راحتی و لحظه ای شاهد گزارش محصولات فروشگاه اینترنتی باشید. شما از این طریق به راحتی می توانید ببینید که آیا در ریل سود قرار گرفتید و یا اینکه هنوز به راهکارهای بیشتری برای فروش محصولات احتیاج دارید. گزارش گیری صرفا به فروش محصولات ختم نمی شود،شما می توانید با استفاده از گزارش گیری به عنوان امکانات فروشگاه اینترنتی،اقدام به ایجاد رابطه کاربران با سایت کنید. برای مثال ببینید که یک محصول به چه تعداد به سبد خرید اضافه شده و پس از آن خرید موفق صورت نگرفته و یا اینکه یک کاربر به چه میزان سفارش ثبت کرده است. گزارش گیری می تواند به شما کمک های بسیار زیادی در فروش محصولات کند و استراتژی هایی در اختیار شما قرار دهد.

گزارش گیری از فروشگاه اینترنتی

سئو جز اصلی ترین امکانات فروشگاه اینترنتی به حساب می رود!.

قدرت سئو را به هیچ وجه دست کم نگیرید. اگر شما به درستی برای سایت فروشگاهی خود عملیات سئو را انجام ندهید،مطمئنا فروشگاه اینترنتی شما به سختی فروش خواهد داشت و اگر تا به امروز هر فروش موفقی را داشتید،مطمئنا به لطف سئویی بود که بر روی سایت خود انجام داده اید. سئو باعث می شود تا رتبه شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بهبود یابد و با استفاده از آن،به هنگامی که کاربر در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجوگر اقدام به جستجو کردن یک کلمه / جمله می کند،وب سایت شما در گوگل نمایان شود و کاربر به صورت هدفمند وارد سایت شما شود. مطمئنا قدرت کاربرانی که به صورت هدفمند وارد سایت می شوند (از طریق موتورهای جستجوگر و لینک های شبکه اجتماعی) بسیار زیاد است و معمولا در این گونه افراد احتمال خرید کردن از سایت ها بسیار بالا است.

سئو می تواند به مقوله های مختلفی تقسیم شود!.

فروش بیشتر محصولات به کمک سئو

جمع بندی : امکانات فروشگاه اینترنتی چیست؟

حال ممکن است بپرسید،با این وجود،فروشگاه اینترنتی من چه امکاناتی باید داشته باشد؟

امکانات فروشگاه اینترنتی شامل:

  • مدیریت محتوا و فروشگاه
  • کد تخفیف و سیستم تبلیغات
  • سبد خرید مناسب کاربر
  • سئو
  • ابزار گزارش گیری
  • قسمت وبلاگ و یادداشت
  • بازاریابی ایمیل
  • درگاه های مختلف پرداخت بانکی
  • طراحی واکنش گرا وب سایت و اپلیکیشن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *