تولید محتوا

چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

اکثر دوستانی که برای ساخت و یا طراحی سایت به تیم ۷ رسانه مراجعه می کنند و در خواست می دهند. اغلب در مراحل اولیه با وسواس و دقت زیادی پیگیر آرایش و قالب صفحات و یا حتی نام و …. هستند اما هنگامی که به اصل مطلب ( تولید محتوا ) می رسیم با اعتقاد به این جمله “گذاشتن مطلب و تولید محتوا کار ساده ای است “دقت و وسواس را کنار می گذارند و با اظهار توانمدی در این زمینه با بدست گرفتن سایت شروع به مطلب گذاری و تولید محتوا می کنند.

اما متاسفانه با گذشت زمانی کوتاه مجدد با ما تماس می گیرند و نارضایتی خود را از روند پیش آمده اطلاع می دهند.

در صورتی که بررسی های انجام شده توسط سایت های معتبر این نتیجه به اثبات رسانده که  چشم گیر بودن یک سایت از لحاظ زیبایی و یا آرایش صفحات نمی تواند عامل موفقیت و یا بازدید بالا باشد بلکه میزان کارایی مطالب و محتوای استفاده شده در سایت ها سند موفقیت آنها خواهد بود.

لازم به ذکر است پشت هر نام تجاری بزرگ،ثروتی ازمحتوای با ارزش و مرتبط است که واقعا با مخاطب شرکت ارتباط دارد.

تولید محتوا

تولید محتوا

صاحب نظران در این زمینه معتقد هستند تولید محتوا نوعی از بازاریابی است که در رونق سایت شما بسیار موثر خواهد بود. اگر کمی از این دهکده جهانی فاصله بگیریم و به اتفاقات روزمره توجه کنیم به این نتیجه می رسیم هنگامی که قصد خرید ، فروش و یا استفاده از خدمات و محصولات یک کسب و کار را داریم، مهم ترین عامل در انتخاب ما، دانش بدست آمده ما از آن موضوع می باشد.

پس باید سعی داشته باشید از محتوایی استفاده کنید که به طور مستقیم به نیاز کاربران شما اشاره کند و دقیقا مرتبط با حوزه فعالیت سایت شما باشد. همچنین اصول و  استانداردهای مورد نظر موتورهای جستجو را رعایت کرده است. تولید محتوا با کیفیت یک راه مقرون به صرفه برای جذب مخاطبین جدید و کسب منافع است.

مخاطب محتوای سایت ما کیست؟

مورد دیگری که کارگزاران از آن غافل هستند این است که وب سایت شما به طور کلی دو گروه مخاطب دارد. محتوای تولید شده در سایت شما علاوه بر اینکه باید مورد پسند و علاقه کاربران مراجعه کننده باشد باید رضایت موتورهای جست و جو را نیز در برگیرد تا بتوانید میزان بازدید را افزایش دهید.

محتوای استفاده شده در سایت، در صورت انتخاب درست و آگاهانه می تواند سکوی پرش و موفقیت وب سایت و یا بالعکس عامل کاهش بازدید و ترد شدن سایت شما شود. مهم است که به یاد داشته باشید که کاربران اینترنت نیازمند یک دلیل برای ادامه بازدید از سایت شما هستند. هر کس زمان محدودی برای گشت زنی و تحیقق و یا انتخاب را دارد، پس نیاز است شما از عوامل وسوسه کننده برای جذب ایشان استفاده کنید.

بنابراین مهم نیست که فقط محتوای اصلی داشته باشید، بلکه باید محتوای وب سایت خود را با یک چشم انداز در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید تا بازدیدکنندگان را مجبور کنید بارها و بارها به سایت شما مراجعه کنند .

این مراجعه می تواند برای خبر گرفتن از رویداد های جدید و یا تکمیل اطلاعات و … باشد .که بسته به نوع وب سایت و کاربران شما ، باید سیکل زمانی و شیوه تغییر های متفاوتی انتخاب می شوند.

زمان را از دست ندهید !!!

برای تولید محتوا فرصت را از دست ندهید

برای تولید محتوا فرصت را از دست ندهید

نکته ای بسیار مهم در بحث تولید محتوا بحث زمان است. فراموش نکنید در زمانه ای مشغول به کار و زندگی هستیم که سرعت انجام امور روز به روز بیشتر می شود و همین باعث شده تا زمانبندی یکی از آیتم های رقابتی به شمار برود. سعی کنید مطالب و محتوایی که ایجاد می کنید در یک حداقل بازه زمانی قابل مطالعه باشد زیرا کاربران حوصله و یا فرصت طولانی برای مطالعه و یا مشاهده نخواهند داشت. و باید در نگاه اول موضوعی که در ذهن دارند در محتوای شما مشاهده کنند.

تولید محتوا شامل چه مواردی می شود؟

برای ارائه کسب و کاری که در قالب وبسایت فعالیت خواهد کرد، روش های متنوعی برای تولید محتوا وجود دارد. در ادامه به بیان این موارد می پردازیم.

محتوای متنی

منظور از محتوای متنی ،مطالب نوشتاری سایت شما می باشد که در قالب برگه ها ، مقالات و نوشته ها در سایت قرار می گیرد. در بخش طراحی سایت توضیح دادیم که کاربری که به سایت شما مراجعه می کند مطمئننا در مسیر جستجوی خود درباره موضوع مد نظرش حتما از سایت ها و بلاگ های دیگر نیز بازدید کرده و اگر به مطالب تکراری در سایت شما مواجه شود و یا محتوایی بی ربط به موضوع را مشاهده کند اعتماد به شما را از دست می دهد. و از آنجا که اغلب کارگزاران با هدف کسب درآمد به راه اندازی سایت ها پرداخته اند، بهای سنگین از دست دادن مشتری را متحمل خواهند شد.

محتوای تصویری

تولید محتوا در قالب تصاویر یکی از عواملی است که منجر به تصمیم لحظه ای کاربر خواهد شد ، که تصمیم به مطالعه بیشتر و یا عدم حضور در سایت شما را داشته باشد.

شامل بنر ها ،عکس ها ،پوستر و نمایه های مرتبط با متن و یا اصول اولیه وب سایت

  •     دوستانی که وب سایت هایی با محتوای کسب و کار و تولید و فروش هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند که عکاسی حرفه ای از محصولات می تواند مهم ترین عامل در جذب مشتری باشد.

محتوای ویدیویی

اعم از ویدیو هاساخته شده و دانلود شده در راستای اهداف سایت

  •      در بخش ضبط ویدیویی، سناریو نویسی و استفاده از ویرایش های حرفه ای می تواند بسیار اثر گذار باشد. انتخاب شیوه تصویر برداری و نوع تدوین ویدئوها باید با توجه به محتوای کار و حوزه مربوطه انتخاب شود.

محتوای صوتی

همانند توضیحات و پادکست ها

انتخاب اینکه در هر سایت از کدام نوع محتوا استفاده شود. یکی مهم ترین تصمیم گیری های واحد طراحی و یا پشتیبانی است که باید در نهایت دقت و بر اساس نقشه اولیه طرح شده اتخاذ شود.

در بخش محتوای صوتی بکارگیری برخی نکات بسیار مهم است که در مقالات بعدی به آنها اشاره می کنیم.

تیم ۷ رسانه در صدد است تا با بکارگیری الگو و روش های نوین، شما کاربران عزیز را در راستای تولید محتوا مطابق با استانداردهای موجود و کاملا اصولی یاری خواهد کرد. با توجه به اهمیت این حوزه هر یک از سرفصل ها، در واحد تخصصی مربوطه انجام خواهد شد و الگو متفاوتی خواهد داشت. هزینه ها با توجه به نوع و محتوا و تعداد سفارش متفاوت خواهد بود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر ایمیلی با عنوان نوع محتوای انتخابی برای گروه ۷ رسانه ارسال کنید و یا در ایستاگرام ما پیام بگذارید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *