۷ مرحله برای داشتن پست های جذاب( ویژگی های یک پست اینستاگرامی جذاب )

همانطور که می دانید امروزه  بخش عظیمی از فعالان کسب و کار ها ،استارت آپ ها و …  به سمت استفاده از فضای مجازی رفته اند و تلاش می کنند تا با کسب اعتبار و محبوبیت در این فضا رونق بیشتری را در فعالیتشان ایجاد کنند. یکی از بستر هایی که این زمینه را برای کاربرانش فراهم کرده و نسبتا پیشتاز در این عرصه می باشد،  فضای اینستاگرام است. فعالیت در این فضا، یا توسط خود صاحب صفحه انجام می شود و یا توسط یک ادمین ( که در مقاله های بعدی به نقش ایشان در مدیریت صفحه شما می پردازیم ). با توجه به حجم گسترده ای که از تبلیغات در زمینه های مختلف در اینستاگرام  وجود دارد، شما باید ویژگی های یک پست اینستاگرامی جذاب را بدانید و بتوانید آن را  ارائه دهید تا نظر کاربران جلب نمایید، اینکه چطور بتوانید این کار را انجام دهید و یا از روال کاری ادمین صفحه ای که دارید کمی اطلاعات کسب کنید تا نظارت بهتری داشته باشید، این مقاله را دنبال کنید.

رمز و راز های داشتن یک پست اینستاگرامی جذاب در هفت گام بسیار ساده، ارائه شده توسط گروه ۷ رسانه :

 

پست اینستاگرامی جذاب

  • کم گوی و گزیده گوی

این ضرب المثل قدیمی اصلی ترین مرحله برای ساخت یک پست اینستاگرامی جذاب است. از نسل ماکروفری امروز توقع خواندن مطالب طولانی و پر از لغات رسمی را نداشته باشید.  افراد در هر لحظه و زمانی ممکن است صفحه اینستاگرامی خود را چک کنند و پست شما را ببینند بنابراین شما باید بتوانید با کمترین تعداد کلمه ای که می توانید بنویسید، آنچه که اصلل مطلب شما حساب می شود را بیان کنید و از شاخ و برگ دادن بیش از حد بپرهیزید. خواننده و یا بیننده پست شما با خواندن خط اول کپشن شما تصمیم خود را می گیرد. نکته ی دیگری که بد نیست از آن اطلاع داشته باشید این است که در این فضا کمی عامیانه تر با مخاطبانتان ارتباط بگیرید.

فقط لغات قرمز رنگ را بخوانید!!! ( ۹ کلمه بجای ۱۲۲ واژه با یک مفهوم واحد)

 

پست اینستاگرامی جذاب

  • یک عکس خوب لپ مطلب را در یک نگاه بیان می کند.

همواره این جمله را به یاد داشته باشید که یک عکس خوب می تواند ۱۰۰۰ کلمه را در خودش جا دهد. پس در انتخاب عکس دقت کنید، نکته ای دیگری که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید،  بحث مرتبط بودن عکس با محتوای شماست، تعداد زیادی از دوستان فعال در اینستاگرام شاید عکس خوبی برای پست های خود انتخاب کنند، اما ارتباط محتوایی کمی با مطلب اصلی دارد و همین موضوع باعث می شود یک پست اینستاگرامی جذاب ساخته نشود.

در پشت صحنه داشتن یک عکس خوب برای هر پست اینستاگرامی جذاب نکاتی دیگری هست که از آنها غافل نشوید:

۱)سعی کنید صاحب اثر باشید و کپی نکنید! و یا اگر مجبور به استفاده از عکس های موجود در اینترنت شدید حتما توجه به کیفیت آن داشته باشید.

۲)لطفا از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید و یا با ایشان مشورت کنید. یک عکاس خوب علاوه بر مهارت هایش با یک دید متفاوت و حرفه ای تر از موضوع شما عکاسی می کند.

۳) نرم افزار های ویراشگر  تصویر را فراموش نکنید. پس از گرفتن عکس و یا انتخاب آن باید با استفاده از این نرم افزار ها کمی آنها را ویرایش کنید و برای استفاده در پست اینستاگرامی جذاب خود آماده سازید.

  • از انتخاب فونت تا سبقت از رقبا

فونت شما می تواند دلیل برتری شما بر رقبا باشد، در انتخاب فونت به رسم الخط، میزان خوانایی و سبک فونت دقت کنید. فونت ها دنیای گسترده ای دارند، سعی کنید هنگام انتخاب فونت مدل کسب و کار و یا فعالیت خود را در نظر بگیرید و بعد فونت ها را انتخاب کنید. از آنجا که انتخاب فونت از موثرترین عوامل در ساخت یک پست اینستاگرامی جذاب است لطفا با حساسیت بیشتری آن را انتخاب کنید.

  • محتوا پادشاه است

اصلی ترین دلیل انتخاب شما توسط کاربران، محتوای شماست پس سعی کنید محتوای مورد نیاز کاربران خود را تولید کنید. فراموش نکنید کاربران هنگامی به شما اعتما می کنند که محتوای شما را تایید کنند و بپذیرند.محتوا نویسی باید با یک آینده نگری و برنامه ریزی اصولی تهیه و تنظیم شود تا بتواند کاربر را به مدت طولانی درگیر صفحه شما کند.

محتوای یک پست اینستاگرامی جذاب می تواند متنی، تصویری، ویدیویی و یا پادکست باشد اما باید برای همه آنها یک سناریو قدرتمند نوشته شود.

 

پست اینستاگرامی جذاب

  • با خلاقیت اوج بگیرید

اگر می خواهید دیده شوید و در ذهن مخاطبانتان بمانید باید خلاق باشید و سعی کنید پست های خلاقانه تولید کنید. مهم ترین ویژگی هر پست اینستاگرامی جذاب، خلاقیت است. خلاقیت باعث می شود هر موضوع که مد نظر کاربر است با شیوه ای متفاوت از آنچه که به صورت عادی بیان می شود، مطرح گردد. سعی کنید با خلاقیت نگاه مخاطب را به پست هایتان جذب کنید و ذهن وی را درگیر سازید.

  • انتخاب تیتر جذاب

سعی کنید در تیترهای خود از عبارت های جذاب استفاده کنید. عبارت هایی که در ذهن مخاطب یک چالش را ایجاد کند و مخاطب برای یافتن پاسخ به صفحه شما مراجعه کند. مانند : چگونه ، چرا، رایگان و مثل و … تعداد زیادی از این عبارت ها وجود دارد که با چرخ کوچک در اینستاگرام آنها را پیدا می کنید و میبینید که شما هم به دنبال کشف پاسخ آنها می روید.

  • رنگ ها را نادید نگیرید !

و این آخرین مرحله برای داشتن یک پست اینستاگرامی جذاب است، رنگ ها را جدی بگیرید ،اگر به رنگ ها توجه نکنید، کسی به پست شما توجه نخواهد کرد و خیلی زود فالوور های خود را از دست می دهید. داشتن یک تریب رنگ جذاب می تواند پست  شما را در ذهن ماندگار تر کند و  باعث می شود مخاطب شما با مرور آن ترکیب ،صفحه شما را به یاد آورد.  با یک تریکب رنگ خاص و ثابت صفحه خود را در ذهن مخاطبانتان ثبت کنید .

امیدواریم  این نکات به شما کمک کند تا بتوانید یک پست اینستاگرامی جذاب برای صفحه خود بسازید و یا دید بهتری نسبت به فعالیت ادمین صفحه خود داشته باشید و اگر نکته و یا سوالی داشتید که در این مقاله نتوانستید پاسخ خود را پیدا کنید، می توانید از طریق تماس با گروه ۷ رسانه از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. تلاش ما این است که شما با بهتر دیده شدن بتوانید به آن هدفی که مطلوبتان است برسید.

برای مشاوره تخصصی در زمینه کسب و کار مجازی با متخصصین ۷رسانه در ارتباط باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *